Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kampanj ska lära ungdomar använda 112

Publicerat onsdag 26 februari 2003 kl 14.40
SOS-alarm satsar 3,5 miljoner på en stor kampanj riktad till barn och ungdomar för att öka kunskaperna om nödsituationer och hur nödnumret 112 ska användas.
Orsaken är att SOS märkt av en minskad respekt bland ungdomar, alltifrån rena busringningar till helt felaktigt användande av 112. Tillsammans med Arla ska SOS i mars gå ut med information på mjölkpaketen. SOS tar också hjälp av idolen Markoolio som ska medverka i reklamjinglar i TV och på SOS hemsida. Dessutom ska SOS samarbeta med skolorna.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.