Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ursäkt räcker inte för Marie Fredriksson

Publicerat måndag 17 mars 2003 kl 12.07
Roxettestjärnan Marie Fredriksson stämmer kvällstidningen Expressens chefredaktör och ansvarige utgivare Otto Sjöberg. Hon tycker att tidningen förtalat henne grovt och kräver 500 000 kronor i skadestånd.
I en artikel i slutet av januari skrev Expressen att Marie Fredriksson på nytt drabbats av en hjärntumör. Hon krävde att tidningen omedelbart skulle ta tillbaka uppgifterna och be om ursäkt samt en halv miljon kronor i skadestånd, pengar som hon skulle skänka till cancerfonden. Expressen bad senare om ursäkt, men Marie Fredriksson var inte nöjd med den utan stämmer alltså tidningen idag.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.