Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Varberg

Företag satsar på singlar

Publicerat tisdag 19 april 2011 kl 16.23
”Den är inte bara köpstark - den är bortglömd”
(1:16 min)
Helén Andersson. Pressbild.

Singeln som affärsidé har lanserats i Halland - och nu börjar planerna ta form. Drivande krafter bakom projektet är Helen Andersson och Monika Docé från föreningen "Singel i Sverige".

– Det kan handla om att företag går tillsammans och skapar aktiviteter som passar för singlar. Till exempel ”Smid medan leran är varm” då ett smidesföretag, ett keramikföretag och ett Bed & Breakfast gått ihop och gör en aktivitet tillsammans, säger Monika Docé.

Vad är målet med det här?

– Målet är att singlarna ska hitta varandra i olika intressegrupper och hittar man kärleken eller nya vänner är det perfekt. Men mycket i dagens Sverige går ut på att dejta så det gäller att hitta en samhörighet och att man lär sig någonting, då kommer samtalen igång, säger Helen Andersson

Men handlar det bara om att singlar ska träffa kärleken, eller är det också att företagen ska rikta in sig på en grupp som är köpstark?

– Den är inte bara köpstark - den är bortglömd. Det finns ju nästan ingen i Sverige som inriktar sig på den här gruppen mer än de stora koncernägda sajterna. Många frågar efter enklare saker och företagen vill ju hitta nya målgrupper.   

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".