Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Falkenberg

Postorderföretag i blåsväder

Publicerat lördag 25 augusti 2012 kl 07.29
"Jag är besviken"
(1:35 min)

Den senaste tiden har det riktats hård kritik mot postorderföretaget Nelly som nyligen flyttade sitt lager till Falkenberg.

Arga reaktioner från kunder har vällt in. Bland annat handlar det om sena leveranser, fel varor som kommit, och returer där man inte får pengarna tillbaka. Madeleine Hed beställde klänningar från Nelly och fick både påminnelser och inkassokrav utan att ha fått en faktura. Och hon har haft svårt att få hjälp av kundtjänst för att reda ut problemen.

Det var i somras som Nelly flyttade sitt lager från Borås till Falkenberg, vilket orsakat problem och att man ber kunderna ha överseende med fel och sena leveranser. Men sena leveranser blir det och många upplever det frusterarade att det inte går att nå företaget på telefon utan att man måste mejla där väntetiden på svar är lång. På Nellys facebooksida strömmar dagligen kommentarerna in om felaktiga leveranser. Fredrik Bengtsson är kommunikationschef för Nelly och förstår att kunderna är missnöjda.

– Det är något som vi absolut beklagar.

Men kunde ni inte räkna ut att det skulle bli problem i samband med flytten?

– Jo, men det hände ändå saker som vi inte väntat oss. Den här perioden under sommaren har varit arbetsam för alla parter där vi inte kunnat hålla den servicenivå som vi vill hålla, säger Fredrik Bengtsson.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".