Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
(3:04 min)
Tina Örqvist lyssnar på invånarna i Laholm
Publicerat tisdag 8 augusti kl 12.15
Tina Örqvist på Medborgarservice Laholms kommun.
Tina Öqvist tar emot samtal på Medborgarservice på Laholms kommun. Foto: Johan Davidsson/Sveriges Radio.

Tina Örqvist arbetar på medborgarservice på Laholms kommun och hon tar hand om synpunkter från kommunens invånare.

På stadshuset i Laholm sitter Tina Örqvist redo att ta emot samtal från kommunens invånare och hjälpa dem på bästa sätt. Hon får ta emot synpunkter av olika slag men vissa är vanligare.

– Det mesta som kommer in handlar om trafiken, gator och vägar och säkerheten för barnen, säger Tina.

Hon tycker att det är positivt att invånarna hör av sig och enligt henne har de mycket bra synpunkter.

Det är ett jättebra sätt att kommunicera med invånarna.

Vissa personer som hör av sig är arga och Tina är van vid att hantera upprörda känslor. Hon menar att man får bemöta ilska med en viss respekt.

– Jag vet ju att det inte är mig som person de är arga på, de är arga för något annat, säger Tina.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".