Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Postens nyordning irriterar

Publicerat måndag 17 juni 2002 kl 07.58
Sedan några veckor tillbaka är ingenting sig likt med Posten. Men många tycks ha missat budskapet eller retar sig på den nya ordningen.
Som framgått av otaliga broschyrer i våra brevlådor är det numera matbutiker, kiosker och bensinmackar som har hand om brev och paket. En av butikerna är Hajens stormarknad i Varberg, som fick skäll i Hallands Nyheter för att postservicen tar för lång tid när den ordnas i samma kassa där man handlar köttfärs, potatis, purjolök och blöjor, eller vad man nu har med sig. Men samma rutin kommer behållas tillsvidare, enligt Håkan Kandeby som är driftansvarig på Hajen. Han säger till P4 Radio Halland att det tar lite extra lång tid för att man är nybörjare men att systemet i stort sett fungerar bra.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.