Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Långa väntetider på sjukvårdsupplysning

Publicerat onsdag 22 mars 2006 kl 10.58

På sjukvårdsupplysningen i Halland har trycket varit stort och det har lett till alltför långa svarstider. Nu ska man göra vissa förändringar för att få ner väntetiderna. De två enheter som tidigare arbetat var för sig ska nu arbeta tillsammans och få ett gemensamt telefonsystem

Samtalen besvaras från Halmstad eller Kungsbacka.

Åsa Johansson som är verksamhetschef för sjukvårdsupplysningen säger i ett pressmeddelande att situationen varit olycklig både för hallänningarna som fått vänta och för personalen som fått arbeta mycket hårt.

Sjukvårdsupplysningen tar årligen emot mellan 250 000 och 300 000 samtal.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".