Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Alkoholreklam i tidningar

Publicerat torsdag 6 februari 2003 kl 10.09
Alkoholreklam i tidningar är nu möjligt, efter en prejudicerande dom i Markandsdomstolen. Nykterhetsförbunden invänder mot domen, men det är en utveckling som välkomnas av bryggerier och andra i branschen.
Peter Bronsman, koncernchef för Kopparbergs bryggeri, säger att domen som möjliggör alkoholreklam i tidningar kommer tidigare än vad han trodde, men i övrigt är det inte så märkvärdigt enligt Bronsman. Nu ska han tillsammans med andra i branshen disskutera hur alkoholreklam i tidningar kan se ut. Bronsman tror inte att alkoholreklam i tidningar gör att konsumenterna dricker mer, utan möjligt påverkar det vilket märke kunderna väljer.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".