Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Alkoholreklam i tidningar

Publicerat torsdag 6 februari 2003 kl 10.09
Alkoholreklam i tidningar är nu möjligt, efter en prejudicerande dom i Markandsdomstolen. Nykterhetsförbunden invänder mot domen, men det är en utveckling som välkomnas av bryggerier och andra i branschen.
Peter Bronsman, koncernchef för Kopparbergs bryggeri, säger att domen som möjliggör alkoholreklam i tidningar kommer tidigare än vad han trodde, men i övrigt är det inte så märkvärdigt enligt Bronsman. Nu ska han tillsammans med andra i branshen disskutera hur alkoholreklam i tidningar kan se ut. Bronsman tror inte att alkoholreklam i tidningar gör att konsumenterna dricker mer, utan möjligt påverkar det vilket märke kunderna väljer.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.