Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Örebro Universitet prisas för lyckad kampanj

Publicerat lördag 26 november 2016 kl 12.01
.
Pristagarna på Örebro Universitet med Amy Loutfi och Sara Arvidson i främre raden. Foto: Örebro Universitet

Det blev pris för Örebro Universitet för kampanjen "världens smartaste studentrum" när tävlingen 100-wattaren avgjordes igår.

Örebro universitet fick priset 50-wattaren av Sveriges Annonsörer som belönar framgångsrika kampanjer.

Sara Arvidson, kommunikationschef vid Örebro universitet säger att priset är ett erkännande och visar vilken effekt det blev när forskare, lärare och kommunikatörer arbetade tillsammans för att visa upp den nya utbildningen till civilingenjör vid Örebro universitet.

Två frågor stod i fokus i kampanjen. Hur bra är utbildningen och finns det bostad på orten.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".