Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nya rutiner för polisens servicenummer

Publicerat onsdag 5 oktober 2005 kl 06.37

För åtta månader sedan togs polisens nya servicenummer 114 14 i bruk, och redan har man fått ändra det man lovade. Svar inom tre minuter och bättre service var målet, sa man då. Nu är det svar inom 15 minuter som gäller.

Förut var det så att om ingen svarat inom 3 minuter på 114 14, så kopplades samtalet automatiskt till ett annat län. Resultatet blev, enligt polisen, att alltför många inte fick prata med polisen i det län man befann sig, vilket skapade problem när det till exempel gäller lokalkännedom. Med längre svarstid ska nu fler samtal hamna i det län man befinner sig och servicen bli bättre.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".