Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Bashir fick nytt abonnemang mot sin vilja

Publicerat torsdag 3 november 2005 kl 06.37

Många konsumenter klagar på att dom fått byta telefonoperatör och abonnemang mot sin vilja. Ofta handlar det om brister i informationen, där kunden helt enkelt inte förstått att dom ingått ett muntligt avtal via telefon.

Bashir i Västerås är en av de som ovetandes bytt telefonbolag efter ett samtal med en telefonsäljare hos bolaget Optimal Telecom.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".