Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Lång väntetid för den som ringer till Arbetsförmedlingen

Publicerat måndag 24 april 2006 kl 07.54

Den som ringer till Arbetsförmedlingens kundtjänst för att få hjälp att söka jobb kan få vänta upp emot en halvtimme för att få prata med en arbetsförmedlare. Anledningen till de långa väntetiderna är att Arbetsförmedlingen inte hunnit utbilda tillräckligt många för att ta hand om alla som söker jobb.

Ingela Sundlöv som är bemanningsansvarig för arbetsförmedlingens kundtjänst säger att intresset för att ringa till den nya nationella kundtjänsten är mycket större än vad Arbetsförmedlingen hade räknat med.

Kundtjänsten finns på fyra orter i Sverige, bland annat i Karlskoga, och är på väg att byggas upp i en femte.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".