Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Telia tar god tid på sig för att laga telefonförbindelser

Publicerat tisdag 25 april 2006 kl 07.45

Hur lång tid ska det ta? Den frågan ställer sig Peter Baltzer i Brevens Bruk, som blev av med sin fasta telefonförbindelse på långfredagen.
Trots flera påstötningar dröjde det tio dagar innan telefonen blev lagad, igår, och det trots att han först blev lovad att felet skulle lagas så fort påskhelgen var över...

[Duration:2:08] (finns även 2.01)

Det sa Peter Baltzer i Brevens Bruk. Reporter var Anna Björndahl.

Telias Presstjänst medger att något gått snett, men Maria Hillborg säger att hon inte vet varför felanmälan inte gick fram i tid.

Men Telias presstjänst konstaterar att telefonförbindelsen varit bruten i mer än fem dagar och att Peter Baltzer därför har rätt till kompensation.

Maria Hillborg på Telias Presstjänst medger att något gått snett, men säger att hon inte vet varför felanmälan inte gick fram i tid. Men Telias presstjänst konstaterar att telefonförbindelsen varit bruten i mer än fem dagar och att Peter Baltzer därför har rätt till kompensation.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".