Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Samarbete ska förbättra marknadsföring av Örebroskola - men inga nya pengar

Publicerat onsdag 3 maj 2006 kl 12.47

Ett samarbete skall inledas mellan skolförvaltningen i Brickebacken, föräldrar och rektorer på Brickebackens skola för att diskutera hur skolan bättre skall kunna marknadsföras. Målet är att få fler elever från resursstarka hem att söka till skolan.

Det blev resultatet av skolnämnd sydosts möte på tisdagskvällen, dit föräldrar från Brickebackens skola inbjudits för att berätta om sin oro över elevflykten från skolan, och utveckla sina idéer om vad man kan göra för att stoppa den.

Enligt Elisabeth Karlsson Zuaw, socialdemokratisk ordförande i skolnämnd sydost, är nämnden mycket positiv till föräldrarnas initiativ, men i nuläget är det inte aktuellt att skjuta till pengar för marknadsföringsåtgärder. Marcus Erhagen, en av föräldrarna i skolrådet, har förståelse för detta, och känner sig nöjd med att politikerna i nämnden verkar ha förstått problemet.

Innan vårterminens slut skall samarbetet mellan skolförvaltning sydost och föräldrar och rektorer på Brickebackens skola ha inletts.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".