Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Linköpingsbor fick fixa hemresan själva

Publicerat onsdag 17 oktober 2007 kl 06.39

Ett par från Linköping som vägrats ersättning efter inställd  flygresa med Ryanair får nu hjälp av Konsumentombudsmannen KO.

KO stämmer det irländska lågprisbolaget.

Linköpingsborna skulle resa med Ryanair från Bryssel till Skavsta i maj förra året men fick kort före hemresan veta att planet blivit inställt.

De erbjöds plats på ett flyg två dagar senare men fick ingen kompensation för hotell och mat.
Paret kunde inte vänta och betalade själva för en tidigare hemresa som de nu vill ha pengar för.

KO stämmer nu det irländska flygbolaget Ryanair.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".