Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

TV-kanal fälld för osaklighet

Publicerat onsdag 19 februari 2003 kl 13.49
Granskningsnämnden har fällt TV4 Öst för att ett nyhetsinslag varit osakligt. Inslaget handlade om ett fall där en chef misstänktes för sexuella trakasserier på en av sina anställda.
Det påstods i inslaget att företagsledningen hade försökt att "mörklägga" hela händelsen. Enligt Granskningsnämnden hade det varken i inslaget eller av handlingarna i övrigt framkommit något som gav stöd för påståendet att företaget hade försökt mörklägga händelsen. Handlingarna visade snarare att företaget vidtagit åtgärder efter att man fått reda på vad som hänt.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.