Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ökade sponsorintäkter och allt mer publik för IFK

Publicerat fredag 11 april 2003 kl 09.28
Trots att IFK Norrköping inte lyckats särskilt bra med fotbollen de senaste åren, ökar sponsorintäkterna antalet medlemmar har snart fördubblats sedan föreningen åkte ur Allsvenskan.
1999 fick IFK Norrköping in fyra miljoner kronor i lokala sponsorsintäkter. Då kom klubben femma i Allsvenskan. Men, fyra år senare när föreningen åkte ur högsta serien, hade de pengarna ökat fyra gånger till 16 miljoner kronor. Likadan har utvecklingen varit när det gäller publiken. Förra säsongen kom i snitt runt 11 000 personer till Idrottsparken varje match. Det är nästan en fördubbling på fyra år. En av orsakerna är ett hårt arbete med att försöka locka publik till arenan, bland annat med festliga arrangemang, säger Thomas Walden, IFK:s marknadsansvarige.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.