Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Försäkringskassan listar klagomål

Publicerat söndag 6 juli 2003 kl 09.01
Klagomål på försäkringsärenden når ända upp till ansvarig minister i regeringen. Försäkringskassan i Östergötland har nämligen börjat samla klagomål som kommer in från allmänheten i en tio-i-topplista, som sedan vidarebefodras till högre ort.
Det började som en tanke på försäkringskassan i Östergötland om att se klagomål som en gåva. Man började katalogisera alla synpunkter som kommer in från allmänheten, sen fick man uppdraget från Stockholm att hitta ett sätt att få fram synpunkterna till ansvariga i riksdag och regering. Resultatet blev en tio i topplista. Etta just nu är de långa väntetiderna i telefon. Listan förändras hela tiden och var sjätte vecka presenterar Riksförsäkringsverket listan i sina möten på socialdepartementet. - Vi är unika som myndighet i Sverige genom att vi har en obruten kedja från allmänheten ända upp i departementet, säger Gert Lundblad på försäkringskassan i Östergötland.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.