Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Norrköping

IFK lockar folk med sänkta priser

Publicerat måndag 1 juni 2009 kl 15.11

Efter flera förluster och en bottenplacering i superettan har antalet åskådare som vill se Norrköpings hemmamatcher sjunkit rejält. Nu sänker IFK priset på biljetterna i hopp om fler besökare.

– Det är oerhört viktigt med publikens stöd för att vi ska ta viktiga segrar inför sommaruppehållet. Därför har vi valt att gå ut med en kampanj för att locka fler viktiga åskådare, säger Johan Lindahl, marknadschef i IFK.

Resultatmässigt har det gått riktigt dåligt för IFK Norrköping. Totalt 7 poäng efter 9 spelade matcher och en bottenplacering i tabellen.

Och med de dåliga resultaten rasar publiksiffrorna.

Klubben hade i början av säsongen räknat med ett publiksnitt på drygt 6500 åskådare men efter halva säsongen ligger snittet på omkring 3500 åskådare.De låga siffrorna påverkar i sin tur klubbens ekonomi som nu tvingas justera budgeten och hitta områden där det går och sänka kostnaderna.

Nu hoppas klubben att billigare biljetter, kaffe och kakor ska få fler att gå och se de sista hemmamatcherna innan sommaruppehållet.

– Kampanjen har redan gett resultat. Ikväll tror jag att det kommer mellan 3500 och 4500 personer, säger Johan Lindahl

Tahir Yousef
tahir.yousef@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".