Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
norrköping

Allt fler klagar på köp och tjänster

Publicerat tisdag 12 januari 2010 kl 12.12

Klagomålen till konsumentrådgivningen i Norrköping ökar igen. Hantverkstjänster, telefoni och internet vållade mest problem för konsumenterna under 2009.

Klagomålen rör bland annat "saltade räkningar", arbeten som inte blir färdiga och rena fuskjobb inom hantverksbranchen, och till exempel mobilförsäljare inne och utanför varuhus och gallerior vad det gäller telefoni.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".