Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Linköping

Bröllopschoklad säljer dåligt

Publicerat söndag 13 juni 2010 kl 15.17
Bröllopschokladen säljer dåligt. Foto: Leif R Jansson/Scanpix

Chokladtillverkaren Cloettas bröllopschoklad säljer sämre än väntat. Det visar en genomgång som Tidningarnas telegrambyrå gjort av de produkter som lanserats i samband med kronprinsessan Victorias och Daniel Westlings bröllop.

Cloetta, med säte i Ljungsbro, är ett av 17 företag som har godkänts av hovet som leverantörer till den officiella bröllopsserien.

Bröllopschokladen, bland annat praliner smaksatta med lingon och blåbär, har inte riktigt nått upp till försäljningsmålen.

– Men vi ska nog vänta med att göra bokslutet tills någon vecka efter bröllopet. Vi hoppas naturligtvis att det tar fart här nu fram till bröllopet, säger Tony Wiréhn, projektledare på Cloetta.

Bäst säljer chokladen i storstäderna, och andra områden där det rör sig mycket turister, medan det går trögare på mindre orter.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".