Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Linköping

Kexchoklad till olympierna

Publicerat måndag 14 november 2011 kl 07.19

Ljungsbroföretaget Cloetta har inlett ett samarbete med Sveriges olympiska kommitté, SOK, inför OS i London 2012. Godistillverkaren blir en sponsor till SOK med ensamrätt på konfektyr.

 – Cloetta delar de olympiska värderingarna samt vill bidra till att inspirera och aktivera ungdomar. Vi kommer, framförallt med Kexchoklad som avsändare, att på ett naturligt och aktivt sätt kunna utöka vår närvaro och synlighet bl a i butik. Kexchoklad kommer därmed att aktiveras på en året-runt-basis, säger Tony Wiréhn, affärsutvecklingsansvarig vid Cloetta.

– OS är den yttersta symbolen för lusten att anta nya utmaningar. SOK:s uppdrag är att förbereda, organisera och genomföra det svenska deltagandet vid OS. Med stöd av olika partnerskap ger SOK talanger möjlighet att utvecklas för att kunna ta steget till världstoppen. Målet är att bidra till konkurrenskraftiga OS-trupper. Framgång inspirerar och skapar positiva förebilder. SOK arbetar därför med att göra fler delaktiga i det olympiska genom olika aktiviteter riktade främst mot unga, säger SOK:s ordförande Stefan Lindeberg.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".