Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Morgonkollen

Fraktsedeln gör att Karim inte kan få tillbaka sin telefon

Publicerat tisdag 22 november 2016 kl 08.00
Lena Jansson: "Kunden kommer i kläm. Vi har följt avtalet"
(2:51 min)
Mobiltelefon. Foto: Rich Pedroncelli/Ap/TT
Foto: Rich Pedroncelli/Ap/TT

Karim Elrabii från Linköping skickade sin telefon på reparation. Men paketet har blivit liggande i Jönköping. Postnord menar att Samsung bär ansvaret då de stod för fraktsedeln.

Det har snart gått tre månader sedan Karim Elrabii skickade paketet. Han har kvar alla kvitton och kopian på retursedeln. Genom att följa paketet på nätet har han kunnat se att den sista noteringen gjorts i Jönköping.

- "Det är som att slå huvudet i en sten. Jag har litat på posten", säger Karim Elrabii.

Lena Jansson på Postnord beklagar att paketet är borta men menar att företaget som skickat fraktsedeln till Karim Elrabii bär ansvaret.

I första läget hävdade ett företag som utför servicetjänster för Samsungs produkter att det var Postnords ansvar.

I samband med telefonförlusten kompenserade Samsung senare Karim Elrabii, men han hävdar att ersättningen var för låg och inte motsvarar vad det skulle kosta honom att köpa en motsvarande telefon.

Skicka in Ditt uppdrag till Morgonkollen: radio@sverigesradio.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".