Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Kom i form med P4 Östergötland

Balans och stabilitet är viktigt både för knoppen och kroppen

Publicerat måndag 28 november 2016 kl 12.51
"15 minuter tre gånger i veckan räcker för att träna upp balans och stabilitet"
(1:23 min)
Jonas Jonsson och Måns Cederberg
Jonas Jonsson får instruktioner av PT Måns Cederberg. Foto: Anna-Karin Lodin/Sveriges Radio

Vrickade fötter och ömma benhinnor kan vara tecken på att det är dags att börja fokusera mer på balans- och stabilitetsträning. Måns Cederberg är personlig tränare och delar med sig av tre enkla övningar som man med fördel kan göra hemma.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".