Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Östergötland
(0:51 min)
PostNord: Vänd dig till avsändaren om posten inte kommer
Publicerat torsdag 6 april kl 09.15
Post i brevinkast
Foto: Jessica Gow/TT

Allt fler företag delar ut post. Det gör det svårare att veta vart man ska vända sig om posten uteblir. På PostNord menar chefen Fredrik Nilsson att det bästa är att vända sig till den som skickat posten.

Hör en längre intervju längst ned i artikeln!

– Om vi ska vara riktigt säkra på vart posten är så måste egentligen kunden ringa till avsändaren, säger Fredrik Nilsson, chef på region Öst på PostNord Sverige.

Annika Skardå i Vadstena hamnade i inkasso efter att räkningarna inte kommit fram i posten. Allt fler aktörer har börjat skicka post och det gör också att fler brev inte kommer fram.

Klagomålen på postutdelningen i landet ökade förra året kraftigt till myndigheten Post- och telestyrelsen.

– Vi går igenom den största förändringen i vår historia. Digitalisering och ökad e-handel är stora utmaningar, säger Fredrik Nilsson, chef på Region Öst på PostNord Sverige.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".