Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
(0:50 min)
Experten: Så bygger du ditt varumärke
Publicerat tisdag 8 augusti kl 08.25
Jakim Hedström är varumärkesstrateg och har skrivit en bok om varumärkesbyggande.
Jakim Hedström är varumärkesstrateg och har skrivit en bok om varumärkesbyggande. Foto: Daniel Forsberg/ Sveriges Radio

Joakim Hedström är varumärkesstrateg och har skrivit Varumärkesboken. En bok om hur företag ska lyckas med sitt varumärkesbyggande. Han tipsar om hur du bygger ditt personliga varumärke.

– Det viktigaste är att först ta reda på vad du vill stå för och vad som är riktigt du. Det är ena saken, den andra biten är sedan att leverera. Att faktiskt bevisa de här sakerna. Att inte bara springa runt och påstå att du är händig eller generös. Det är inte värt någonting om du inte kan bevisa det, säger Joakim Hedström.

Viktigt att poängtera är också att varumärkesbyggande sker i folks huvuden, menar Joakim Hedström.

– Det spelar ingen roll vad du påstår om människor tycker tvärtom. Om du tycker att du är generös men människor tycker att du är snål då är du egentligen snål, säger Joakim Hedström.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".