Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Hyresgästföreningen har fått in mycket klagomål från Hyresbostäders kunder

Publicerat fredag 21 oktober 2005 kl 11.39
Många av Hyresbostäders kunder är framför allt missnöjda med städningen. Foto: Carolina Blaad

Hyresgästföreningen i Norrköping är inte överraskad av det dåliga resultatet som redovisas i Hyresbostäders enkät. 
Sedan entrepenörer tog över fastighetsskötarnas uppgifter första november förra året har Hyresgästföreningen kommit i kontakt med missnöjda hyresgäster.

Hyresbostäders undersökning visar att mindre än hälften, 42% är de boende i Marielund är nöjda med städningen av trapphuset. I Ringdansen däremot, där man inte har städningen på entrepenad, är 81% nöjda med trappstädningen.
Aldrig tidigare har så många hyresgäster varit missnöjda med servicen från sin värd. Klagomålen har ökat sen entrepenörer tog över fastighetsskötarnas uppgifter 1 november.
Claes Rydgren, ombudsman på Hyresgästföreningen, menar att Hyresbostäder måste fortsätta ställa krav på entrepenörerna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".