Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nu ska servicen bli bättre

Publicerat onsdag 7 december 2005 kl 07.44

Det kommunala bostadsbolaget Hyresbostäder i Norrköping tar nu åt sig av kritiken om att servicen till deras hyresgäster är dålig.
För att öka tillgängligheten tänker företaget tänker nämligen anställa ett antal lägenhetsreparatörer och flera medarbetare till kundtjänsten.

Gunnar Boquist är VD för Hyresbostäder

Under det senaste året har kritiken mot Hyresbostäder varit massiv. Klagomålen har handlat om att underhållet av den inre och yttre miljön har varit eftersatt.

Trapphus, tvättstugor o källargångar har varit smutsiga och akuta brister som trasiga kylar och frysar har enligt Hyresgästföreningen inte blivit åtgärdade på flera veckor.
Många som har velat anmäla sina fel har inte heller kommit fram på telefon när dom har ringt Hyresbostäder.

Men nu har företaget alltså tagit åt sig av kritiken och för att öka servicen kommer Hyresbostäder att anställa fem lägenhetsreparatörer och fem personer till felanmälan och Botorget.
Enligt Hyresbostäders VD, Gunnar Boquist, kommer det inte kosta företaget mer att anställa de 10 personerna än vad det kostar att ha de externa tjänsterna som sköter arbetet idag.
Vid årsskiftet kommer tjänsterna att vara tillsatta.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".