Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Fler hör av sig till konsumentrådgivare

Publicerat tisdag 7 mars 2006 kl 10.37

Under förra året ökade antalet ärenden hos konsumentrådgivningen i Norrköping med tio procent jämfört med året innan.

Drygt 3600 hörde av sig till rådgivningen och ett problem var telefonförsäljning. Det gällde då säljare som kontaktat äldre människor för att sälja olika hälsopreparat och tjänster som el och telefoni.
I många fall var försäljningsmetoderna tveksamma enligt konsumentrådgivningen och varor skickades trots att man inte ingått några avtal. Konsumenterna har därefter haft svårt att hävda sin rätt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".