Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nöjda kunder på Bilprovningen

Publicerat måndag 19 juni 2006 kl 11.54

Drygt 90 procent av Bilprovningens kunder i Östergötland är nöjda med besöket på Bilprovningsstationen. Det visar en mätning som Bilprovningen genomfört för sjunde året i rad.

Sedan den senaste mätningen som genomfördes 2004 har kundnöjdheten på Bilprovningen i Östergötland ökat med tre procent och i den senaste mätningen var 92 procent nöjda med sitt besök.

Resultatet används för att man ska kunna förbättre kundservicen och erbjuda effektiva tjänster.

- Vårt arbete med att förbättre kundbesöket och att hålla en hög service på stationerna visar att vi har lyckats, säger distriktschef Benny Karlsson.

I landet som helhet är 93 procent nöjda med sitt besök på Bilprovningen.

Totalt har 17 395 kunder intervjuats under mars 2006.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".