Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Norrköping får kommunal kundtjänt

Publicerat fredag 7 juli 2006 kl 06.49

Linköping har länge varit ensamt i länet om att ha ett nummer dit man kan ringa dygnet runt för att berätta om saker man sett som kan vara farliga eller orsaka skador, till exempel hål i gatan eller trasiga elskåp.

I förra veckan kunde SR Östergötland berätta om Söderköping som startat en Trygghetslinje, ett telefonnummer som Söderköpingsborna kan ringa dygnet runt om de behöver hjälp. Nu är det Norrköpings tur. Den första oktober startar kommunen en kundtjänst som ska ta hand om synpunkter och frågor från allmänheten.  Till en början kommer man ta hand om saker som gäller tekniska nämnden, det vill säga gator, vägar och parker, men också naturvård och avfall. Kommunen har också planer på att utöka kundtjänsten till att gälla alla kommunens områden.
Norrköpings kundtjänst kommer till skillnad från de andra kommunernas telefonnummer inte ha öppet dygnet runt, utan här är det kontorstid som gäller.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".