Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ny kundtjänst i Linköping

Publicerat lördag 8 juli 2006 kl 08.42

Det handlar om en helt ny kundtjänst som ska komplettera risklinjen som linköpignsbor idag kan ringa till för att anmäla saker som kan vara farliga, eller orsaka olyckor.

Trasiga elskåp, hål i gatan eller en farlig lekplats. Det är exempel på saker som linköpingsborna har anmält när de har ringt Risklinjen, som fått ta emot drygt 100 samtal varje år.

Den nya kundtjänsten kommer att ta hand om ungefär samma saker till en början. Men det finns planer på att utöka kundtjänsten till att gälla alla kommunens områden.  Med den nya kundtjänsten ska Linköpingsborna få en ingång till kommunen. Oavsett vad man ringer i för ärende, så går det till ett ställe.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".