Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Historien om en ost kan locka

Publicerat tisdag 22 maj 2007 kl 17.13
Osten kan blir mer spännande med en god historia. Foto:Scanpix

Det gäller att berätta om sin verksamhet på ett spännande sätt, som exempelvis varför man börjat göra ost eller startat en restaurang. Det rådet fick företagare och kommunfolk vid en konferens på Entreprenörskolan i Leksand på tisdagen.

Att växa med design, var temat för konferensen. En del handlade om storytelling, vikten av att berätta historien bakom det man vill sälja.
– Det kan handla om att sälja ost, locka till en restaurang eller en ort, berättar Kajsa Frank, som är lärare vid Entreprenörskolan.
– Om man berättar historien bakom varför man börjat tillverka ost eller startat en restaurang eller den historia som finns om en ort, så det blir det mer spännande och attraktivt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".