Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Falun ska bli mer företagarvänlig

Publicerat torsdag 20 september 2007 kl 12.55

Falu kommun måste förbättra sin attityd och sin service mot företagen. Därför startar kommunen nu en utbildning för personalen. Bland annat har en företagarpanel skapats. Medlemmarna i den ska hjälpa Falu kommun genom att berätta om sina erfarenheter.

En av de företagare som sitter med i panelen är Göran Mossberg, Herrdins färgverk i Hosjö utanför Falun.

- Ur vårt perspektiv är handläggningstiderna när vi vänder oss till kommunerna alldeles för långa. Vi har råkat ut för tider på ett år. Våra kunder kanske kräver besked på fem dagar och då är det svårt med långa handläggninsgtider hos kommunen, säger Göran Mossberg.

Kommunens närimngslivschef Hans Ahlin hoppas att arbetet ska stärka näringslivsklimatet i Falun.

- Vi vill att företagen ska stanna kvar i Falun, säger han.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".