Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Aggressiv reklam bakom ökat drickande

Publicerat måndag 26 november 2007 kl 16.51

Starka ekonomiska intressen styr vårt alkoholdrickande. Det hävdar debattören Gudrun Schyman som i dag i Hedemora inlett en miniturné med föreläsningar under rubriken Sprit, makt och kön.

– Det finns en berusningskultur som breder ut sig i västvärlden och bakom den ligger en aggressiv marknadsföring från alkoholindustrins sida, säger Gudrun Schyman, tidigare partiledare för Vänsterpartiet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".