Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Högskoleverket kritiserar

Pedagogik som ingen förstår

Publicerat söndag 6 september 2009 kl 12.39

Pedagogiken har svårt med pedagogiken, att göra sig förstådd. Det är Högskoleverket, som kritiserar kursplanerna i pedagogik. Enligt verket flödar de av förkortningar och koder.

 – Det måste vara enkelt för blivande studenter och för arbetsgivare att förstå vad en utbildning innehåller, menar verket.

Nu ska högskoleverket göra en fördjupad granskning vid ett antal utbildningar, för att se om doe uppfyller kvalitetskraven, och det gäller bland andra Högskolan Dalarna.

dalanytt@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".