Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Känner sig lurade av online-företag

Publicerat lördag 12 september 2009 kl 13.11

Konsumentvägledarna i Dalarna får in allt fler frågor från personer som känner sig lurade av företag som har otydlig prisinformation på sina online-tjänster.
- Man bör utgå från att dom flesta erbjudanden på Internet faktiskt kostar pengar, säger Inger Rosendahl som är konsumentvägledare i Borlänge.

Konsumenterna får nu rådet att skicka in en skriftlig betalningsprotest om företagets prisinformation varit otydlig eller vilseledande på hemsidan.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".