Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Berättar vad som händer i Sverige och världen med extra koll på det som berör unga människor.
föreningssatsningar

Reklam istället för rabatt

Publicerat måndag 26 oktober 2009 kl 16.47
1 av 2
Nyamko Sabuni hänger på Ryaskolan i Göteborg.
2 av 2

Regeringen vill att de som bor i förorter ska engagera sig i föreningar mera, och de tänker lägga åtta miljoner kronor på en sådan satsning.

Pengarna ska föreningarna använda för att informera om vad de gör - men problemet är snarare att det kan va dyrt att gå med i den förening man vill tycker Zakieh Culeiman:

Vad är bättre? Upplysning för dem som inte känner till föreningarna finns, eller rabatt för dem som redan vet vad de vill?

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".