Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Berättar vad som händer i Sverige och världen med extra koll på det som berör unga människor.

Problem med Nordeas internetbank

Publicerat tisdag 28 september 2010 kl 11.08

När lönen kommer och räkningarna ska betalas fungerar inte Nordeas internetbank och det är inte första gången som banken haft problem med tekniken.

Hur fungerar din internetbank? Berätta!

– Vi har haft tekniska störningar, men det viktiga är att vi nu har fått igång nätbanken igen, säger Helena Östman som är informationschef på Nordea.

Men det fungerar inte fullt ut. Man måste ha tillgång till sin bankdosa för att kunna logga in. Nordea har fortfarande inte lyckats lösa problemen med den förenklade inloggningen, alltså där man kan se saldot på sina egna konton och föra över pengar mellan dem.

Den som har haft problem och inte kunnat betala sina räkningar, ska få ersättning enligt Helena Östman:

– De får kontakta oss, så ska vi kompensera dem.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".