Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Här hör du de senaste nyheterna, men vi nöjer oss inte där. Vi tar nyheterna djupare.

Tuffare regler för reklamen för hälsokost

Publicerat måndag 23 april 2012 kl 05.00
Tuffare regler för reklamen för hälsokost
(7:10 min)
Foto: Maja Suslin / Scanpix

I vår skärper EU reglerna för att rensa bort charlatanerna i hälsokost- och livsmedelsbranchen. Det blir förbjudet för företag att påstå att deras produkter är bra för hälsan om det saknas vetenskapligt stöd för detta. Från branschen finnns invändningar. Debatt mellan Anita Laser Reuterswärd, Livsmedelsverket, och Ingrid Atteryd, Svensk Egenvård.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".