Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Här hör du de senaste nyheterna, men vi nöjer oss inte där. Vi tar nyheterna djupare.

NFL kritiseras för tafatt attityd till kvinnomisshandel

Publicerat måndag 2 februari 2015 kl 05.00
Agneta Furvik om reklamfilmen om våld i nära relationer
(5:25 min)

Mer än var tredje amerikan har tittat på TV i natt, på ett av de största mediespektaklen i världen: Super Bowl, alltså finalen i amerikansk fotboll där New England Patriots i natt besegrade Seattle Seahawks inför 115 miljoner TV-tittare. Analytiker har kallat det "den sista masspubliken som finns kvar på TV i USA" och därför är reklamfilmerna i Super Bowl också världens dyraste, i år 4,5 miljoner dollar för 30 sekunders reklamtid. I år var det en film som stack ut, om något som väckt stor debatt i USA den här säsongen, att flera spelare i den amerikanska fotbollsligan begått olika våldsbrott mot kvinnor. Hör Sveriges Radios korrespondent i New York, Agneta Furvik.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".