Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Hård marknadsföring väcker kritik

Publicerat måndag 20 november 2006 kl 14.08
Matias Grafström

En del bredbands- och telefonoperatörer har en snedvrid marknadsföring som drabbar många lättrogna konsumenter.

Ibland är det svårt att få hjälp när man känner sig lurad.

Sedan drygd en månad tillbaka finns dock en organisation som hjälper att lösa tvister mellan kunderna och företagen.


Konsumenternas tele- och internetbyrå har fått mer än 12 000 besök på sin websidan den första månaden och driver 200 tvister varje vecka, berättar Mattias Grafström, vd i KTIB.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".