Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Expressen Apologizes to Lundby-Wedin

Published måndag 25 maj 2009 kl 14.49

Tabloid Expressen has apologized to the head of the Swedish Trade Union Confederation Wanja Lundby-Wedin for wrongly claiming that a photo that was published on the front page of the paper’s Monday edition depicted her. In fact, the photo shows another woman who does not have any connection with Lundby-Wedin at all.

The paper had gone on maintaining that Lundby-Wedin did not want to answer critical questions of reporters about a business trip to Italy on which she was accompanied by her husband. According to an earlier Expressen story, Lundby-Wedin’s husband’s stay in Italy was paid for with money of the Swedish Trade Union Confederation.  Expressen’s editor-in-chief Thomas Mattson called Monday’s publishing of the wrong photo “inexcusable sloppiness”. Mattson also apologized to the woman who was wrongly described as Wanja Lundby-Wedin. (ah)

Our journalism is based on credibility and impartiality. Swedish Radio is independent and not affiliated to any political, religious, financial, public or private interests.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".