Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Reported Tamiflu Conflict of Interest

Published söndag 28 mars 2010 kl 10.40
Conflict of interest?

The TV4 documentary program “Kalla fakta” is reporting that while the pharmaceutical company Roche sold nearly 3 million dollars worth of the influenza medicine Tamiflu to Sweden, experts at the Swedish Institute for Infectious Disease Control were doing work for Roche.

The program, scheduled for broadcast Sunday evening, will reportedly present widespread criticism from the Swedish academic and research communities of Roche’s marketing methods for Tamiflu, as well as the company’s claims for its effectiveness.

According to “Kalla fakta” Roche paid more than 50,000 dollars in fees, which the institute has used for computers, travel, and staff parties.

One of those who at the institute who has done work for Roche is Annika Linde, one of Sweden’s foremost influenza experts. She tells TV4 there was no conflict of interest involved, everything was carried out in accordance with the institute’s guidelines, and that it was another government agency that bought the flu medicine from Roche.

Our journalism is based on credibility and impartiality. Swedish Radio is independent and not affiliated to any political, religious, financial, public or private interests.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".