Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
En härlig start på dagen - varje dag. Här får du senaste nytt varvat med filosofiska utsvävningar, humor,..

Och nu blir det reklam

Publicerat onsdag 9 mars 2011 kl 12.35
Kennet Andersson lyxar till det med lite ansiktskräm. Foto: Claudio Bresciani/SCANPIX

Hur kommer det sig att light-produkter går hem hos kvinnor och så fort man vill nå den manliga målgruppen gör man produkten svart eller lila? Varför förknippar man vissa företag med trygghet och kur kan en kräm kännas lyxig? Karin Setréus är varumärkesexpert och under onsdagsmorgonen ger hos oss en inblick i reklamens vinklade värld.

Har du en fråga om reklam? Skriv en kommentar, skicka ett sms under sändning eller ett mail till p3morgonpasset@sr.se.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Användarkommentarer

Nedanstående kommentarer kommer från användare och är inte en del av det redaktionella innehållet. I och med att du skickar in en kommentar bekräftar du också att du accepterar våra regler för kommentering
Du kan kommentera anonymt. Vill du inte uppge din e-post kan du därför skriva in en påhittad t ex ”intejag@example.com”

Visa fler
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".