Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
En härlig start på dagen - varje dag. Här får du senaste nytt varvat med filosofiska utsvävningar, humor,..

Karin Setréus förklarar reklam

Publicerat torsdag 10 mars 2011 kl 08.04
Hej, Karin Setréus
(5:05 min)

Vi gör något så ovanligt som snackar reklam i Public Service. Med oss har sitter Karin Setréus som kan allt om varför vi påverkas av reklam och på vilket sätt.

Några säkra knep just nu är att marknadsföra en produkt som mer hälsosam eller ekologisk, menar Karin. Fastän det, krasst uttryck, ibland bara rör sig om vatten kryddat med en c-vitamin brustablett.

En lyssnare undrar hur vitig en slogan är för ett företag egentligen. Några har bytt flera gångar, andra håller kvar vid samma under flera år. Och Hanna undrar hur effektfullt det egentligen är att göra en pudel med hjälp av reklam?

Karin förklarar några företag som verkligen lyckats att lansera sina varumärken som en livsstil. Hon förklarar hur en ensam anställd (i egenskap av varumärkes/företagsrepresentat) kan  förstöra bilden av ett märke, bara genom att vara otrevlig.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".