Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
the royal wedding

News Bureaux Impose Wedding Boycott

Published fredag 18 juni 2010 kl 20.03

Updated 11:56 19th June

There has still not been any resolution to the dispute over tv picture rights between international news agencies Reuters, AFP, and AP and public broadcaster Sveriges Television (SVT). The main split concerns SVT's directive that the bureaux can only use purchased television material a total of 48 hours, Swedish news agency TT reports. The bureaux now say they will boycott the wedding, refusing to provide text, video or pictures to the world's media.

SVT says the practice corresponds with general guidelines laid out by the European Broadcasting Union, but the news bureaux say that the footage should be made openly available after purchase.

Reuters, AFP, and AP wrote an open letter to the royal court saying that they would consider not covering the wedding if they fail to be offered their own camera spot. In addition, they are to have warned their clients that they may have to take care of reporting on the wedding themselves.

But SVT maintains that the bureaux have the possibility to buy the rights to air the footage past the two-day limit.

"It would be very unfortunate if we don't come to an agreement," SVT communications director Helga Baagøe told TT.

The Court says it will not comment on the dispute.

Our journalism is based on credibility and impartiality. Swedish Radio is independent and not affiliated to any political, religious, financial, public or private interests.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".