Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Att bemöta butikskunder

Publicerat måndag 24 april 2006 kl 08.48

Att säga hej på rätt sätt till sin kund när hon eller han äntrar butiken och att sedan anpassa sitt språk just till den kunden är en del av expeditens vardag. Det är inte alltid är så lätt och ibland brister kommunikationen mellan kunden och expediten. Ove Varland är butiksägare till butikerna JC, Sisters och Brothers i Växjö och berättar varför han samlade sin personal för att lära sig mer om vältalighet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".