Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Julskolan SR P4 Jämtland

Ta en paus - v. 41

Publicerat måndag 10 oktober 2005 kl 13.38

Lyft på knäet ca 90 grader. Dra knäet ut åt sidan och sedan in framför kroppen. Pendla fram och tillbaka för att få en rotation i höftleden. Byt ben.

Lyft armarna rakt fram och ta cymboliskt ett tag om ”stavarna”. Dra armarna bakåt samtidigt som du böjer på benen. Sträck på benen och dra armarna framåt. Upprepa hela rörelsen, ta stoora stavtag.

Knäpp händerna bakom ryggen. Dra axlarna bakåt och skjut fram bröstet. Sträck ordentligt.

Knäpp händerna långt framför kroppen. Dra in hakan i bröstkorgen, runda ryggen. Skjut ryggen bakåt samtidigt som du drar händerna framåt. Sträck ordentligt på bröstryggen.

Andas in genom näsan och lyft armarna upp i luften, håll andan en kort stund. Andas ut genom munnen och släpp ner armarna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".