Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Allt om Sveriges Radios mobila webbplatser och appar

Därför svarar vi inte i recensionsfältet i Appstore och Market

Publicerat måndag 23 april 2012 kl 10.45

Många av er appanvändare skriver kommentarer och recenserar våra appar i Appstore och Android Market/Google Play. Ibland ställer ni också frågor. Vi är glada för ert engagemang och läser alla kommentarer. Men däremot kommer vi inte att svara på era frågor i appaffärerna. Så här tänker vi. 

Appaffärenas recensionsmöjlighet handlar om att låta användare berätta för andra användare hur appen fungerar. Vill man kommunicera med den som tillhandahåller appen bör man använda andra vägar.

2. Det går inte att kommentera utan att recensera
Om vi skulle vilja svara på en fråga eller en kommentar som skrivits i recensionsfältet tvingar appaffärerna oss samtidigt att betygssätta appen. Det känns inte rätt att göra det. Vad ska vi sätta? En femma? En etta? Hur vi än gör skulle det påverka snittbetyget och det vill vi inte. Betyget ska vara resultatet av vad ni användare tycker. 

Så om du vill höra av dig? 
Använd vårt supportforum: http://kundo.se/org/sverigesradio/. Där kan du både kommentera, ställa frågor och få svar. 

Daniel Boo, ansvarig för appar
Sveriges Radio Digitala medier
(2012 04 23)

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".